Thursday, February 24, 2011

Apakah ini ertinya CINTA???

Fitrah manusia ingin merasakan cinta…
Aku mengenali seorang jejaka tanpa bertentang mata....
Bertahun lama aku menyimpan rasa...
Namun masih lg aku tertanya...

Apakah ini ertinya CINTA??
Adakah dia juga merasa ape yg aku rasa..
Rasa rindu menjelma tatkala aku mgingatinya..
Hampir aku tdk percaya pd cinta...
krna ia hadir dgn seribu rasa tp hilang penuh terseksa...
Apakah ini ertinya cinta??

Ingin sekali aku mencurahkan rasa...
Namun aku tdk berdaya...
Khuatir akn bertukar duka...
Krna aku sedar siapa diriku yg sebenarnya..
Apakah ini ertinya cinta??
Setiap ruang dibenak ku tertanya2..
Mampu kah aku memiliki dia...
Utk membimbing aku dlm setiap perkara...
Mencurah kan kasih setulus jiwa...
Apakah ini ertinya cinta??


Hadirnya ia tanpa dipinta...
Perginya ia tanpa diduga...
Hati ini ingin skali menerima...
Tp sgalanya dibatasi cinta...
Wahai hati yg menyimpan rasa...
Perlukah aku pendam selama2nya...
Masihkah ada ruang diri ini diterima...
Menjadi permaisuri hiasan syurga...
Apakah ini ertinya cinta??
Sekiranya takdir memisahkan kita...
Aku menerima dgn seadanya...
Mgkin hikmah menanti di sana...
Cuma... aku pohon pd yg ESSA...
Satu kan hati.. satukan jiwa...
Antara aku dan juga dia...
Apakah ini ertinya cinta??

Andai pengorbanan di uji sebegini rupa...
mgertilah aku akan perasaan cinta...
membuatkan aku lebih matang dlm berbicara..
pdMU ALLAHU RABB..
Kuat kan lah hambaMU ini...
Menerima sgala ketentuan yg di beri...
Agar kaki ini bisa berdiri kembali...
Setelah terjatuh kesekian kali...
Sesungguhnya egkau mgerti semua ini..
x mampu utk aku menipu diri...
Sampai kan lah rindu ku andai cuma dlm mimpi...
Agar dia merasa dirinya di ingati...
Syukur aku panjat kan kehadratMU ILLAHI...
Menemukan kasih pengikat hati...
Smoga ikatan tersimpul rapi.. kekal hingga ke syurga nanti...
Inilah ertinya cinta!!!!

Andai x bertemu di dunia...
Pasti akhirat akan bersua...
di satukan kembali buat selama2nya...
tiada apa lg yg bisa memisahkan cinta...
Mengerti lah aku erti sebenar CINTA....
(YA ALLAH YA TUHAN KU.... sesungguhnya engkau mgerti apa yg hambaMU rasa kan.. sgala apa jua rasa yg hamba sembunyikan.. apatah lg yg hamba zahir kan... engkau mengetahui segalanya YA ALLAH!! segalanya!! andai rasa ini membuat kan diri hamba dekat dgnMU... MAKA jgn lah engkau hilang kan ia dr jiwa ini... tp andai rasa ini membuat kan hamba jauh dgnMU MAKA egkau lenyap kan lah ia jauh dr pandangan hidup ku ini... semoga aku beroleh cinta yg membawa aku ke SYURGA... bersamaMU YA ALLAH...

No comments:

Post a Comment